Opinie o salonie kosmetycznym: jak o nie zadbać i pozyskiwać oceny od klientów?
Na jakiej podstawie klienci wybierają salon kosmetyczny? Biorą pod uwagę nie tylko dostępne w nim rodzaje zabiegów i ich ceny, ale również opinie w internecie. Salon z pozytywnymi ocenami ma większą szansę na zdobycie nowych klientów niż ten, który ma mało rekomendacji. Jak zadbać o opinię swojego biznesu w branży beauty? Jak zachęcać klientów do wystawiania ocen?

Jak dbać o opinię salonu kosmetycznego?
Niezadowoleni klienci częściej dzielą się swoimi opiniami w internecie w porównaniu do tych, którzy są zadowoleni z jakości obsługi. Właśnie dlatego w pierwszej kolejności warto zadbać o satysfakcję klientów swojego salonu kosmetycznego.
Zadaj sobie pytanie: co mogę zrobić, aby opinie o usługach mojego salonu były pozytywne?
Wysoka jakość usług, profesjonalne i indywidualne podejście, rzetelność czy czystość w salonie – to tylko wybrane kwestie, które składają się na doświadczenie klienta. Warto więc zadbać o to, aby miał on solidne podstawy do wystawienia wysokiej noty.
Jak zachęcać klientów do wystawienia opinii?
Obecnie oceny najczęściej wystawiane są na Facebooku oraz w wizytówce Google firmy.
Otrzymane oceny od klientów salonu mają bardzo duże znaczenie, ponieważ wpływają na decyzje innych osób. Stanowią również przydatną informację zwrotną dla właściciela biznesu i motywują do rozwoju.
Co zrobić wtedy, gdy komentarzy jest niewiele?
Aby klienci wystawiali opinie o salonie kosmetycznym, zastosuj poniższe porady:
- Poproś o opinię od razu po wykonanym zabiegu,
- Wydrukuj prośbę o wystawienie opinii i umieść ją w ramce w recepcji,
- Wyślij wiadomość e-mail lub SMS z prośbą o opinię,
- Zaproponuj bonus, na przykład zniżkę na kolejny zabieg lub próbki.
Warto jednocześnie ułatwić klientom napisanie i umotywowanie opinii, na przykład przez zadanie dodatkowych pytań o efekty zabiegu, najważniejsze atuty oferty. Im dłuższa i bardziej szczegółowa ocena, tym większą ma ona wartość.
Dlaczego odpowiadanie na oceny jest ważne?
Masz już pozytywne oceny od klientów salonu? A może jeden z nich wystawił negatywną opinię? Pamiętaj o odpowiadaniu na otrzymane noty.
W odpowiedzi na opinię można nie tylko podziękować za jej wystawienie i zaprosić do ponownego odwiedzenia salonu, lecz też rozwiązać ewentualne problemy i przeciwdziałać kryzysom.
Jeżeli klient nie jest zadowolony, przeproś, przyznaj się do błędu i spróbuj załatwić sprawę polubownie. W ten sposób zbudujesz swój profesjonalny wizerunek w branży beauty.
Czego nie robić?
- Nie kasuj niepochlebnych komentarzy – odpowiadaj na nie i staraj się wyjaśnić sytuację.
- Nie odpowiadaj na opinie pod wpływem emocji – zanim wyślesz odpowiedź, zastanów się nad jej wydźwiękiem.
- Nie wdawaj się w dyskusje – odpowiadaj wyczerpująco i rzeczowo.
Najczęściej zadawane pytania
Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące opinii o salonie kosmetycznym.
- Jak dbać o opinie salonu kosmetycznego?
- Zadbaj o satysfakcję klientów, oferując wysoką jakość usług, profesjonalne podejście i czystość w salonie. To podstawa, by klienci mieli solidne powody do wystawienia pozytywnych opinii.
- Jak zachęcać klientów do wystawiania opinii?
- Poproś o opinię bezpośrednio po zabiegu, umieść prośbę w recepcji lub wyślij wiadomość e-mail/SMS. Dodatkowo, zaoferowanie bonusu, np. zniżki, może skutecznie zmotywować klientów.
- Dlaczego warto odpowiadać na opinie?
- Odpowiadanie na opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne, buduje profesjonalny wizerunek salonu. Pozwala to również rozwiązać ewentualne problemy i przeciwdziałać kryzysom.
Rozwijaj swój salon już dziś!
Z Estetify zarządzanie salonem jest prostsze niż myślisz. Dołącz do profesjonalistów!