Opinie o salonie kosmetycznym: jak o nie zadbać i pozyskiwać oceny od klientów?

Na jakiej podstawie klienci wybierają salon kosmetyczny? Biorą pod uwagę nie tylko dostępne w nim rodzaje zabiegów i ich ceny, ale również opinie w internecie. Salon z pozytywnymi ocenami ma większą szansę na zdobycie nowych klientów niż ten, który ma mało rekomendacji. Jak zadbać o opinię swojego biznesu w branży beauty? Jak zachęcać klientów do wystawiania ocen?

Jak dbać o opinię salonu kosmetycznego?

Niezadowoleni klienci częściej dzielą się swoimi opiniami w internecie w porównaniu do tych, którzy są zadowoleni z jakości obsługi. Właśnie dlatego w pierwszej kolejności warto zadbać o satysfakcję klientów swojego salonu kosmetycznego.

Zadaj sobie pytanie: co mogę zrobić, aby opinie o usługach mojego salonu były pozytywne?

Wysoka jakość usług, profesjonalne i indywidualne podejście, rzetelność czy czystość w salonie – to tylko wybrane kwestie, które składają się na doświadczenie klienta. Warto więc zadbać o to, aby miał on solidne podstawy do wystawienia wysokiej noty.

Jak zachęcać klientów do wystawienia opinii?

Obecnie oceny najczęściej wystawiane są na Facebooku oraz w wizytówce Google firmy.

Otrzymane oceny od klientów salonu mają bardzo duże znaczenie, ponieważ wpływają na decyzje innych osób. Stanowią również przydatną informację zwrotną dla właściciela biznesu i motywują do rozwoju.

Co zrobić wtedy, gdy komentarzy jest niewiele?

Aby klienci wystawiali opinie o salonie kosmetycznym, zastosuj poniższe porady:

  • Poproś o opinię od razu po wykonanym zabiegu,
  • Wydrukuj prośbę o wystawienie opinii i umieść ją w ramce w recepcji,
  • Wyślij wiadomość e-mail lub SMS z prośbą o opinię,
  • Zaproponuj bonus, na przykład zniżkę na kolejny zabieg lub próbki.

Warto jednocześnie ułatwić klientom napisanie i umotywowanie opinii, na przykład przez zadanie dodatkowych pytań o efekty zabiegu, najważniejsze atuty oferty. Im dłuższa i bardziej szczegółowa ocena, tym większą ma ona wartość.

Dlaczego odpowiadanie na oceny jest ważne?

Masz już pozytywne oceny od klientów salonu? A może jeden z nich wystawił negatywną opinię? Pamiętaj o odpowiadaniu na otrzymane noty.

W odpowiedzi na opinię można nie tylko podziękować za jej wystawienie i zaprosić do ponownego odwiedzenia salonu, lecz też rozwiązać ewentualne problemy i przeciwdziałać kryzysom.

Jeżeli klient nie jest zadowolony, przeproś, przyznaj się do błędu i spróbuj załatwić sprawę polubownie. W ten sposób zbudujesz swój profesjonalny wizerunek w branży beauty.

Czego nie robić?

  • Nie kasuj niepochlebnych komentarzy – odpowiadaj na nie i staraj się wyjaśnić sytuację.
  • Nie odpowiadaj na opinie pod wpływem emocji – zanim wyślesz odpowiedź, zastanów się nad jej wydźwiękiem.
  • Nie wdawaj się w dyskusje – odpowiadaj wyczerpująco i rzeczowo.