5 elementów, które powinna posiadać strona salonu kosmetycznego.
W dobie wszechobecnego internetu, witryna internetowa jest jednym z ważniejszych elementów marketingu salonów świądczących usługi z zakresu beauty & spa. Profile w social mediach cechują się dużą chaotycznością informacji, co sprawia, że to zazwyczaj strona internetowa jest głównym, statycznym źródłem wszelkich informacji o cenach, promocjach i danych kontaktowych.
Stworzenie przyjaznej dla odwiedzającego strony wymaga jednak wiedzy nie tylko technicznej. Przedstawiamy 5 prostych elementów, które po wdrożeniu na Twojej witrynie internetowej spotęgują pozytywne doświadczenia u odbiorców.
Profesjonalna galeria zdjęć wnętrza salonu.
Ludzie kupują oczami. Jeżeli coś jest ładne oraz kojarzy się w przyjemny sposób, podchodzimy do tego ze znacznie większym zaufaniem. Nie inaczej jest w przypadku sektora usługowego. Według badań, przyjemna atmosfera podczas zabiegów jest jednym z kluczowych czynników satysfakcji z usługi. Jeżeli z dumą umieszczasz zdjęcia na firmowym profilu Instagramowym, nie zapomnij również o stronie internetowej. Pozwól wszystkim przyszłym klientom zwizualizować siebie w twoim salonie, poczuć atmosferę panującą wewnątrz. Wszystko za pomocą profesjonalnie przygotowanych zdjęć.
Szczegółowa oferta, zawierająca odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
W ofercie umieszczonej na stronie internetowej nie poprzestawaj na suchych faktach jak nazwy zabiegów i ceny. Oprócz tego umieść również dodatkowe informacje, które mogą być odpowiedziami na potencjalne pytania. Takich pytań pojawia się wiele w głowach klientów, na przykład:
- Ile czasu będzie trwał zabieg?
- Jak się do niego przygotować?
- Czy będzie wymagana czasowa niezdolność do pracy?
- W jakiej porze roku najlepiej wykonać zabieg?
Przekazanie szczegółowych informacji pozwoli uniknąć klientom zadawania podstawowych pytań, a to w wielu przypadkach może być dla nich niezręczne.
Informacje o promocjach dla odwiedzających stronę internetową.
W celu zachęcenia stałych i nowych klientów do częstych wizyt na stronie internetowej, obok nowości możesz umieścić informację o wybranych promocjach i rabatach. Wymaga to konsekwencji w dokonywaniu aktualizacji strony, ale z czasem przyniesie oczekiwane korzyści. Klienci wchodząc na stronę w celu zasięgnięcia informacji o promocjach, przyjrzą się też przy okazji nowym pozycjom w ofercie.
Automatyczne połączenie telefoniczne po dotknięciu numeru telefonu.
Narzędzia wbudowane w przeglądarkę internetową większości smartfonów, obsługują wywołanie połączenia telefonicznego po kliknięciu na numer telefonu na stronie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla odwiedzającego. Wystarczy, że w treści strony umieścimy odpowiedni link. Ten zabieg wymaga pewnej znajomości budowy stron internetowych.
Wystarczy, że osoba lub firma odpowiedzialna za utrzymanie Twojej witryny doda stronie odpowiedni odnośnik.
<a href="tel:555444222">Zadzwoń do Estetify</a>
Powyższy kod to gotowy link na Twoją stronę. W miejscu numeru telefonu umieść swój własny. Pamiętaj, aby numer telefonu był pisany ciągiem (bez spacji i myślników) oraz poprzedzony był komendą tel:
.
Kliknięcie w taki link spowoduje automatyczne wykonanie połączenia przez smartfon pod wskazany numer telefonu.
Efekt: Zadzwoń do Estetify!
Uruchomienie nawigacji i wskazówek dojazdu po kliknięciu na adres.
W sytuacji gdy odwiedzający stronę posiada na swoim telefonie zainstalowaną aplikację Google Maps, możemy ją wywołać bezpośrednio z poziomu strony. Wystarczy, że podobnie jak w poprzednim punkcie, umieścimy odpowiednio określony link.
W tym celu przejdź do Google Maps. Miejsce “wybierz punkt początkowy” pozostaw puste, a w miejscu “wybierz punkt docelowy” wpisz adres Twojego salonu i zatwierdź. W pasku adresu powstanie link - skopiuj go i wstaw na stronę:
<a href="https://www.google.com/maps/dir/xxx">
Nawiguj do: Księdza Leona Miszewskiego 13, Gdańsk
</a>
Powyższy kod uzupełnij skopiowanym linkiem i treścią, która ma być widoczna dla osoby przeglądającej Twoją stronę.
Kliknij w link poniżej, a na swoim smartfonie i zobacz, jak wygląda efekt końcowy.