Marketing w branży beauty. Na co zwrócić uwagę w działaniach marketingowych swojego salonu?
Prowadzisz własny salon piękności, ale odwiedza go mało klientów? Postaw na skuteczny marketing w branży beauty! Sprawdź, jakie metody reklamowe warto wziąć pod uwagę, by uzyskać najlepszy efekt bez ponoszenia wysokich kosztów.
Jak promować salon urody?
Szacuje się, że w Polsce działa około 100 tysięcy salonów piękności. Ze względu na wysoką konkurencyjność, ale także specyfikę grupy docelowej reklama firmy w branży beauty, na przykład salonu kosmetycznego, fryzjerskiego, barberskiego czy manicure, wymaga sięgnięcia po odpowiednio dobrane metody reklamowe.
Jak przyciągnąć klientów do salonu piękności i sprawić, by korzystali z niego stale? Oto metody, które pomogą Ci w zbudowaniu rozpoznawalnej marki i dotarciu do szerokiego grona odbiorców.
1. Nazwa salonu
Jeżeli jesteś dopiero na etapie zakładania własnej firmy, pamiętaj o tym, że odpowiednia nazwa ma duże znaczenie w kontekście jej postrzegania i rozpoznawalności.
Dobra nazwa salonu kosmetycznego powinna być oryginalna i chwytliwa, ma przyciągać uwagę i budzić pozytywne skojarzenia.
Pamiętaj jednak o tym, że zawężanie nazwy firmy tylko do jednej usługi, na przykład stylizacji paznokci, może okazać się ślepym zaułkiem, gdy w przyszłości będziesz rozszerzać ofertę o nowe usługi. Gdy planujesz rozwój, postaw na bardziej uniwersalne nazewnictwo.
2. Identyfikacja wizualna
Identyfikacja wizualna salonu kosmetycznego jest jednym z bardzo istotnych elementów budowy rozpoznawalnej marki.
Głównym elementem wyróżniającym Twój salon powinno być jego logo. To ono będzie prezentowane na szyldzie, wizytówkach, ulotkach, stronie internetowej, dlatego musi natychmiast rzucać się w oczy i wyrażać Twoje wartości. Pamiętaj również o tym, by było spójne z planowanym stylem aranżacji salonu.
3. Marketing outdoorowy + materiały drukowane
Wykorzystaj potencjał w postaci lokalizacji Twojego salonu. Przyciągająca uwagę reklama outdoorowa, czyli reklama zewnętrzna może zainteresować wiele klientek i zachęcić je do wejścia do środka.
Postaw na widoczną z daleka, ale elegancką tablicę reklamową, szyld lub podświetlane litery. Zadbaj o aranżację witryny i udekoruj wejście do salonu gustownym oświetleniem i donicami z roślinami. Możesz zastosować również inne przyciągające uwagę elementy, na przykład potykacz.
W ramach marketingu zewnętrznego pomyśl także o zamówieniu personalizowanych materiałów drukowanych – wizytówek, ulotek, papierowych toreb reklamowych na zakupy.
4. Marketing w internecie
Internetowy marketing w branży beauty oferuje szeroką gamę metod pozwalających na dotarcie do klientów. Zanim zaczniesz z nich korzystać, zainwestuj we własną stronę internetową, utwórz swój fanpage na Facebooku i załóż profil w Google Moja Firma.
Poniżej znajdziesz sposoby na skuteczną promocję salonu piękności w internecie:
- Social media marketing – reklama na Facebooku i Instagramie jest dzisiaj jednym z najskuteczniejszych sposobów, by uzyskać szeroki zasięg firmy w branży beauty. Regularnie publikuj wpisy, angażuj fanów, organizuj wydarzenia i konkursy, udzielaj się na grupach tematycznych, dbaj o relacje z klientami. Skorzystaj też z płatnej reklamy, która pozwala na dotarcie do precyzyjnie wyznaczonej grupy docelowej. Nie zapomnij o używaniu swojego hashtagu z nazwą salonu!
- Google Ads – dzięki temu systemowi reklamowemu możesz promować swój salon lokalnie w wyszukiwarce Google, korzystając z odpowiednich słów kluczowych. Możesz również reklamować go w sieci Google, na przykład na portalach i blogach.
- Content marketing – przydatne treści publikowane na blogu, artykuły sponsorowane, wywiady budują rozpoznawalność i dodatkowo wspierają pozycjonowanie strony salonu.
- Video marketing – prezentacje usług, tutoriale, porady publikowane na YouTube również pomogą Ci w dotarciu do nowych odbiorców.
- Aplikacje do rezerwacji wizyt online – dzięki nim klienci mogą łatwiej umawiać się na wizyty, podczas gdy Ty możesz promować swój salon, korzystając ze znanych i rozpoznawalnych serwisów rezerwacyjnych.
5. Influencer marketing
Dzięki mocy oddziaływania influencerów możesz dotrzeć do dużego grona klientów. Znajdź osoby, które są zainteresowane Twoją ofertą i zaprezentują ją swoim odbiorcom. Pamiętaj o spisaniu umowy współpracy!
6. Opinia o salonie
Dbaj o opinię swojego salonu. Wysokiej jakości usługi oraz profesjonalna obsługa to podstawa, by zdobywać pozytywne komentarze. Zachęcaj klientki do wystawienia rekomendacji na profilach internetowych salonu. Reaguj na negatywne komentarze, starając się rozwiązać sprawy polubownie.
Promocja salonu kosmetycznego – o czym warto pamiętać?
Jeżeli chcesz prowadzić skuteczny marketing salonu kosmetycznego, pamiętaj o poniższych poradach:
- Przygotuj plan marketingowy, w którym określisz swoje cele, zasoby i metody promocji.
- Swój przekaz kieruj do precyzyjnej grupy docelowej, a nie do wszystkich możliwych odbiorców.
- Postaw na wysoką jakość usług, dzięki której klienci będą powracali do salonu, by znów z nich skorzystać.
- Skoncentruj się na budowaniu relacji z tymi klientami, którzy już korzystają z Twoich usług, dzięki czemu będą polecać je innym osobom.
- Ciągłe rabaty cenowe nie są konieczne, by wzbudzać większe zainteresowanie ofertą. Zarezerwuj je dla swoich stałych klientów w ramach programów lojalnościowych.
Podsumowanie
Skuteczny marketing salonu kosmetycznego pomoże Ci w zbudowaniu dużej grupy lojalnych klientów, dzięki której Twój biznes będzie dynamicznie się rozwijał. Wykorzystując celne metody reklamy, możesz zadbać o swoją rozpoznawalność i stabilną pozycję w branży, a Twój terminarz zawsze będzie zapełniony wizytami!