Jak podnieść ceny w salonie kosmetycznym i nie stracić klientów?

Ostatnie podwyżki cen prądu, gazu oraz wielu produktów spowodowały, że salony urody zmieniają swoje cenniki. W jaki sposób podnieść ceny usług beauty w taki sposób, by jednocześnie nie stracić klientów?

Kiedy podniesienie cen w salonie kosmetycznym jest konieczne? Coraz więcej firm podnosi swoje ceny. Dotyczy to również firm w branży beauty. Rosnące ceny mediów, czynszów, materiałów czy kosztów pracy spowodowały, że salony kosmetyczne urealniają swoje ceny i dopasowują je do obecnej rzeczywistości.

Podniesienie cen w salonie kosmetycznym może być jednak związane nie tylko z rosnącymi kosztami. Warto też pamiętać, że duże znaczenie ma jakość usług oraz oferta salonu, co pozwala na konkurowanie nie cenami, ale też różnorodnością i jakością obsługi.

O ile podnieść ceny usług w salonie kosmetycznym?

Odpowiednia wycena usług świadczonych w salonie kosmetycznym ma bardzo duże znaczenie dla przyszłości biznesu. O ile podnieść ceny usług beauty?

Przy podnoszeniu cen usług trzeba uwzględnić szereg czynników:

  • Ponoszone koszty prowadzenia salonu,
  • Ryzyko wzrostu kosztów w przyszłości,
  • Rodzaj świadczonych usług kosmetycznych,
  • Stosowanie specjalistycznych sprzętów, narzędzi,
  • Podniesienie swoich kwalifikacji.

Cena powinna być zatem jak najbardziej realna, czyli ani zbyt niska, ani zbyt wysoka. Warto pamiętać o tym, że w branży beauty bardzo często niskie ceny na tle konkurencji wzbudzają podejrzenia co do jakości obsługi!

Jak poinformować klientów o podwyżce cen?

Przede wszystkim o podwyżce warto powiadomić klientów z wyprzedzeniem. To pozwoli na oswojenie się ze zbliżającą się zmianą i da czas na zdecydowanie się na skorzystanie z usługi.

Informacje o podwyżce można przekazać klientom na kilka sposobów, na przykład przez e-mail lub podczas rozmowy telefonicznej w celu rezerwacji zabiegu.

Wobec tego cennik w salonie kosmetycznym nie powinien zmienić się z dnia na dzień, by klienci, którzy już są umówieni na zabiegi, mogli nadal wykonać je w uzgodnionych wcześniej cenach.

Co zrobić, by podwyżka cen usług beauty nie była tak bardzo odczuwalna?

Jak podnieść ceny w salonie kosmetycznym w taki sposób, aby nie było to odczuwalne przez klientów? Warto zastosować parę trików:

  • Oferuj zabiegi w różnych wariantach – dzieląc je na wiele wariantów, możesz zachować przystępne ceny usług i pozwolić klientowi na wybór procedury odpowiadającej jego potrzebom.
  • Wprowadź do oferty pakiety – wykupienie pakietu pozwala na obniżenie kosztów jednorazowej usługi, dlatego klienci mogą częściej decydować się na opłacenie kilku zabiegów z góry.
  • Wyrównaj cennik – uśrednij ceny za różne zabiegi, co pozwoli na utrzymanie ich na jednolitym poziomie. Wtedy nowy cennik będzie łatwiejszy do zaakceptowania przez klientów.